facebook

Części zamienne i eksploatacyjne do samochodów

40-434 Katowice, ul. T. Kulika 2 (os. Korea) Tel: 32 351 54 30 Czynne: Pon – Pt: 9:00 - 17:00 Sobota: 9:00 – 14:00

Filtry



Znajdziecie u nas filtry powietrza, oleju, paliwa i przeciwpyłkowe firm: Filtron, Bosch, Purflux, Hengst.

Jeśli nie będziemy mieć danego filtra na półce – nie martw się!
Zamówimy go dla Ciebie!

• FILTRY POWIETRZA

Zadaniem filtrów powietrza jest zatrzymywanie cząstek stałych, takich jak pyły mineralne, sadza i szczątki organiczne, unoszących się w powietrzu zasysanym przez silnik. Postęp w dziedzinie konstrukcji filtrów i używanych materiałów filtracyjnych sprawia, że współcześnie produkowane filtry powietrza osiągają skuteczność filtrowania zanieczyszczeń na poziomie 99,9% dla cząstek o rozmiarach zaledwie kilku mikrometrów. Zważywszy na fakt, że silniki spalinowe zużywają w procesie spalania ogromne ilości powietrza (przeciętnie ok. 10m³ powietrza na 1 litr paliwa) filtry przy tak dużej skuteczności filtrowania muszą charakteryzować się równocześnie małymi oporami przepływu oraz dużą chłonnością zanieczyszczeń. Dzięki takim cechom możliwe jest wydłużanie okresów między wymianą filtrów. Filtry powietrza stosowane współcześnie w motoryzacji mają zróżnicowaną konstrukcję i wykonane są z różnych, optymalnie dobranych materiałów. Cechą wspólną dla wszystkich jest to, że zawsze składają się one z rozbieralnej obudowy i wymiennego wkładu filtracyjnego.

• FILTRY OLEJU

Układy olejowe silników spalinowych są układami zamkniętymi, w których olej jest substancją smarującą oraz chłodzącą ruchome elementy. Ponadto wypłukuje i transportuje jako zawiesiny wszelkie zanieczyszczenia przedostające się z komory spalania oraz tworzące się w procesie zużycia ściernego współpracujących części silnika. Zanieczyszczenia te skutecznie zatrzymywane są w filtrach, będących ważnym elementem układu olejowego w każdym silniku spalinowym. Należy jednak podkreślić, że filtry te nie potrafią powstrzymać degradacji oleju, będącej nieodwracalnym procesem chemicznym, dlatego niezależnie od tego jakie filtry oleju zamontujemy w swoim samochodzie, powinniśmy wymieniać olej zgodnie z zaleceniami producenta samochodu (a wraz z nim filtry). Filtry oleju mają różne konstrukcje i zależnie od typu silnika mogą znacznie różnić się zarówno pod względem budowy jak i zasady działania.

• FILTRY PALIWA

Filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia znajdujące się w benzynie, oleju napędowym, a nawet są stosowane w instalacjach LPG, skutecznie chroniąc precyzyjne elementy układu paliwowego silników spalinowych przed szybkim zużyciem. Paliwa te zawierają zanieczyszczenia pochodzące z procesu produkcji oraz dystrybucji. Pyły, rdza z wewnętrznych ścian zbiorników, woda oraz żyjące w niej mikroorganizmy mogą doprowadzić do szybkiego zużycia wtryskiwaczy, pomp, czy zaworów regulatorów ciśnienia znajdujących się w nowoczesnych silnikach. Dlatego w każdym układzie paliwowym znajdują się filtry, dobrane optymalnie do wymagań silnika, jakości paliwa oraz przewidywanych warunków eksploatacji. Wymagania stawiane filtrom są bardzo wysokie. W nowoczesnych silnikach wymagane jest zatrzymywanie zanieczyszczeń o rozmiarach rzędu 3 ÷ 5 μm ze skutecznością ponad 90%. Aby sprostać wymaganiom w wielu przypadkach umieszcza się w układzie paliwowym więcej niż jeden filtr. Przy czym w przeciwieństwie do filtrowania oleju, w filtrowaniu paliwa nie ma zaworów typu by-pass udrażniających przepływ paliwa gdy filtry są już zapchane, gdyż obowiązuje zasada, że do komory spalania trafia tylko czyste paliwo. Tak więc lepiej gdy silnik zatrzyma się z powodu braku paliwa (zapchanych filtrów) niż miałby pracować zasilany nieoczyszczonym paliwem.

• FILTRY PRZECIWPYŁKOWE

Filtry przeciwpyłkowe nazywane także filtrami kabinowymi oczyszczają powietrze, które zasysane bezpośrednio znad drogi, wtłaczane jest przez układ wentylacji lub klimatyzację do kabiny pasażerskiej samochodów. Większość produkowanych obecnie aut posiada w standardowym wyposażeniu takie filtry, gdyż nie traktuje się ich już jako synonim luksusu, lecz przede wszystkim wymóg bezpieczeństwa. Szybko pojawiające się uczucie zmęczenia, katar sienny, łzawienie lub trudności w oddychaniu mają zdecydowanie negatywny wpływ na refleks kierowców i mogą stanowić realne zagrożenie bezpieczeństwa na drodze. Symptomy takie często wywoływane są przez zanieczyszczenia dostające się wraz z powietrzem zasysanym do kabiny samochodu. Stężenie poszczególnych rodzajów zanieczyszczeń w powietrzu zależy od wielu czynników takich jak pora roku, warunki pogodowe, uciążliwość lokalnego przemysłu oraz natężenie ruchu drogowego. W kabinach samochodów nie wyposażonych w filtr przeciwpyłkowy zapylenie powietrza może osiągnąć nawet sześciokrotnie wyższe stężenie niż na zewnątrz pojazdu, gdyż przy włączonym nawiewie powietrza kabina działa jak osadnik. Wdychanie zanieczyszczonego powietrza powoduje negatywne, często nieodwracalne skutki dla zdrowia człowieka. Pomimo naturalnych barier oraz działania mechanizmów obronnych polegających na samooczyszczaniu się dróg oddechowych i płuc zdecydowana większość zanieczyszczeń trafia do oskrzeli lub nawet bezpośrednio do pęcherzyków płucnych, stając się niekiedy źródłem infekcji.

Czynne:

Poniedziałek - Piątek: 9:00 - 17:00

Sobota: 9:00 - 14:00


Wyświetl większą mapę
ul. T. Kulika 2
40-434 Katowice
Telefon:32 351 54 30